B2B webshop
Reclame-specialist
Reclame-specialist maakt al ruim 30 jaar het verschil met RVS afstandhouders en signmontagesystemen. Wij realiseerde een nieuwe B2B webshop met een aantal bijzondere functionaliteiten:
- Prijzen pas zichtbaar na inloggen
- Verschillende prijzen per klant
- Staffelkorting per klant
- Betaalmethoden per klant
- Offerte-aanvraag module
- Geautomatiseerde klantregistratie
- Meerdere verzendadressen per bestelling
De opdracht
We kregen de opdracht van Reclame-specialist om een nieuwe Business2Business webshop te realiseren. Reclame-specialist werkt met verschillende prijsafspraken voor haar klanten. Klanten moet hierdoor eerst inloggen om prijzen te kunnen zien in de webshop. Nieuwe klanten moeten zich eerst aanmelden via een registratieformulier. Naast verschillende prijzen, moeten ook de betaalmethoden per klant in te stellen zijn.
Verborgen prijzen
De webshop is opgebouwd uit elementen die dynamisch zichtbaar zijn. Wanneer iemand niet is ingelogd, zal die persoon geen prijzen en bestelknoppen zien in de webshop. De bestelknoppen zijn vervangen door een link naar het inlog- op registratiescherm.
Beweeg op de afbeelding hiernaast met je muis naar rechts om het verschil tussen ingelogd en niet-ingelogd te zien.
Beweeg op de afbeelding hieronder met je muis naar rechts om het verschil tussen ingelogd en niet-ingelogd te zien.
De getoond prijzen in de afbeelding zijn fictief.
- De 2 dichtstbijzijnde geldige waarden zijn 100 en 200
Verschillende prijzen
Reclame specialist werkt met verschillende prijzen voor haar klanten. Naast de prijs per stuk, profiteren sommige klanten ook van een staffelkorting. De klanten met dezelfde prijsafspraken worden in één lijst gezet, zodat de korting op één plek aan te passen is.
Voor een aantal producten geldt, dat ze alleen vanaf en met stappen van bijvoorbeeld 100 stuks bestelt kunnen worden. Wanneer iemand een niet toegestaan aantal producten wil bestellen, wordt een melding getoond met de 2 dichtstbijzijnde geldige waarden.
Betaalmethoden
Reclame-specialist kan per klant instellen met welke betaalmethoden deze klant kan betalen. Per klant is bijvoorbeeld te kiezen of zij achteraf mogen betalen per factuur of dat een bestelling altijd van tevoren betaalt dient te worden.
Verzendadressen
Sommige klanten hebben meerdere vestigingen waar de bestelling naar toe gestuurd moeten worden. Deze klanten kunnen in de webshop meerdere verzendadressen opslaan. Wel zo gebruiksvriendelijk.
Er is zelfs een optie om een deel van de bestelling naar een andere vestiging te laten verzenden. Deze optie staat op dit moment niet ingeschakeld bij Reclame-specialist.
Geautomatiseerde klantregistratie
Reclame-specialist richt zich uitsluitend op de zakelijke markt. Nieuwe klanten moeten zich registreren op de website. Na een controle van Reclame-specialist weten ze of ze geaccepteerd of geweigerd worden.
We hebben hele proces zo veel mogelijk geautomatiseerd. Binnen 5 klikken kan een nieuwe registratie geaccepteerd zijn.
Klant registreert zich
Reclame-specialist ontvang een e-mail
Klant wordt geaccepteerd of geweigerd
De klant ontvang een e-mail met goedkeuring/afwijziing
Bij acceptatie kan de klant direct inloggen en bestellen
Offerte aanvraag
Voor één productcategorie kunnen de product niet direct bestelt worden, maar kunnen mensen een offerte-aanvraag doen. Op deze pagina zijn de bestelknoppen en prijzen verwijderd. Pas wanneer iemand ingelogd is, verschijnt het offerte-formulier.
Omdat er veel velden ingevuld moeten worden, is het formulier opgedeeld in 3 stappen. Uit onderzoek blijkt namelijk, dat een lang formulier die opgesplitst in meerdere stappen vaker ingevuld wordt.
Het belangrijkste voor ons is wel de directe manier van communicatie en overleg.
Een standaard webshop bouwen kunnen er veel. Echter een webshop met speciale wensen en koppelingen met een eigen CRM systeem wordt een geheel ander verhaal.
Erik Balster inventariseerde onze speciale wensen en eisen zeer goed en kwam met passende en werkende oplossingen. Tevens gaat hij zelf op zoek naar passende externe partijen om de eisen en wensen te kunnen realiseren.
Het belangrijkste voor ons is wel de directe manier van communicatie en overleg. (geen gedoe mat portals, waar je vervolgens eeuwig wacht op antwoord). Erik Balster gaat echt NAAST de klant staan, wat zeer prettige werkt.
René Roelofs - Reclame-specialist
Wil jij ook een webshop zoals Reclame-Specialist?
Neem contact met ons op voor een offerte op maat of voor meer informatie over onze diensten en werkwijze. We beantwoorden je bericht binnen 1 werkdag.